2011. június 12., vasárnap

mea culpa

Választhatok különféle alternatívákat, csak a képzeletem szab határt neki. Egy biztos: már nem itt vannak, nem köztünk, mindegy is, milyen formában említem.
Mea culpa, mea culpa.. Én vétkem, én vétkem
Megbocsájtás? Lesz, igen, és nem csak azért, mert húsvétkor és pünkösdkor történt. Különös véletlen: 1. nőnap - húsvét ; 2. szenteste - pünkösd. Irigylem őket. Vallás az élet kezdetén és végén is (persze közben is).
http://www.youtube.com/watch?v=KG7Bs_BCC5w

Közben arra gondolok, mit hagytak itt.. Hagytak-e egyáltalán nekünk valamit? (Emlékeken kívül persze..) Szomorú. Talán ez itt maradt: (Sütő András Anyám könnyű álmot ígér)

"Októberi reggelen arra ébredek, hogy megérkezett az eső. Nem az égzengéses, váratlan lezuhanó, majd seregélycsapatként tovasurrogó gyermekkori zivatar, melynek változatairól Illyés Gyulának oly lélekmelegítő emlékképeit olvashattuk, a szerzővel együtt jólesőn csuromra áztatva magunk, visszakívánkozva - hányadszor? - a lehetetlenbe: odatartani fejünk egy réges-rég tovatűnt zápor zuhanya alá."

Talán ezt hagyták itt, talán visszavágynak ide, hozzánk, szeretnének még egyszer beszélni, illatokat érezni, tapintani, énekelni, bőrig ázni, vagy csak nézni, bámulni bele a szépségesszép... Önzőek vagyunk, Én legalábbis mindenképp. Akkor sem vagyok hajlandó megérteni, hogy jobb ott, mint itt, ha már teljesen magától értetődő.. "Minden most kezdődik el" - mondja Ákos. Minden abbamaradt ezalatt a pár hét alatt. Vagyis egy részem. Egy nagyon is meghatározó részem. Kit is siratok hát.....?


tizenhárom ima

nézz uram, rám, ki fájdalmat köszön
ismerős arcokba. nem vágytam otthontalan
magányok falai közé, züllött képű hűtlenek
szennyes városába, csak partokra, üres
fáradt meredek sétányokra, egyirányú
ismert tétovaságokra. hisz tudod, uram
könnyen válunk ártatlan gyilkosokká:
ismerted őt, fiad volt, bár rémisztően
földi és valóságos. jogodban állt elvenni
őt, őt akit legmerészebb álmodozásokban
sem mertem felismerni. képlékeny vágyaim
formáit színtelen ablakokban látom. sötét,
alaktalan angyalaid vezetni sem mernek
egyedül hagytál minket. engedd, uram
panaszomat sírni hozzád, ne emelj rám
vádló tekintetet.. kopognak az üres
csendben könyörgéseim, visszhangzik
fohász, ima – átkozlak, mégsem segítesz.
add vissza őt nekem… úgy vágyom sóhajod
puha melegére. szólj uram! uram, te vagy?

Azt akarom, hogy itt légy velem. Most akarom, most.. most...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése